تنگه تیزاب ، تنگه ی بهشتی استان فارس

برای مشاهده دیگر مقالات رایگان ما پیرامون خانه هوشمند اصفهان کلیک کنید

ویژگی های تنگه تیزاب

ویژگی های تنگه تیزاب
ویژگی های تنگه تیزاب

از ویژگی های بارز این تنگه میتوان به دسترسی آسانی که برای مسافرین و گردشگران فراهم شده است نام برد. شما در صورتی که میخواهید تنها یک تنگه را برای تماشا بروید نیاز به تجهیزات خاصی ندارید.
این تنگه همچنین برای افراد علاقه مند به صخره نوردی بسیار عالی میباشد و مرکز هلال احمر مجهزی را در نزدیکی خود دارد تا از وقوع هر گونه حادثه ای جلوگیری کنند.
این تنگه یک منطقه تفریحی گردشگری بوده و دارای سالم سازی هایی در قسمت هایی از آن میباشد.وجود یک سری سکو ها و مکان هایی برای اسکان مسافرین و آسودگی در دستری به تنگه و درون آن از جمله امکانات رفاهی تنگ تیزاب میباشد.
آب تنی و راه پیمایی در میان صخره های زیبا و پوشیده از انبوه درختان و گیاهان، طبیعتی چشم نواز و ماجراجوییِ خاطره انگیزی را بریتان رقم خواهد زد.
بهتر است با شرایط آب و هوایی و نحوه اقامت در تنگ تیزاب بیشتر آشنا شویم تا با آمادگی کامل به این منطقه سفر کنیم اما پیش از آن به شما پیشنهاد میکنم که از بهشت گمشده فارس نیز دیدن کنید که بسیار سفر شمارا کامل تر میکند.

آب و هوا و اقامت در تنگ تیزاب

آب و هوا و اقامت در تنگ تیزاب
آب و هوا و اقامت در تنگ تیزاب

تیزاب آب و هوای گرم و خشکی را دارد و در استان فارس دارای میانگین دمای 35 درجه در فصل تابستان است که این عدد بسیار متغیر میباشد.اما از آنجا که در دل صخره ها و به دلیل جوی بار و آب های جاری در آن، هوای خنک و سایه است، دمای هوای داخل تنگه متعادل و گاهاً خنک میباشد.
اما شما میتوانید با یک کلاه حصیری و کرم ضد آفتاب مناسب، گرما های احتمالی را پیشگیری کنید.همچنین شما میتوانید در پاییز نیز به این منطقه سفر کنید و از خنکای هوا لذت ببرید اما در زمستان اصلاً پیشنهاد نمیشود که در این مناطق سفر داشته باشید و ریسک خطر های آن را به جان بخرید.
برای اقامت در این منطقه حتما از چادر مسافرتی برای خواب و تا جای ممکن به صورت دسته جمعی کمپ کنید و آتش کوچکی را در کنار محل اسکانتان به پا کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید.
بهتر است در مکان هایی مستقر شوید که به شما توصیه میشود و به شما پیشنهاد میشود با یک تور تنگ تیزاب به همراه گروه به این منطقه سفر کنید تا سفری بدون دغدغه و لذت بخش تری را تجربه کنید.
همچنین دریاچه صورتی مهارلو ، زیست گاه فلامینگو های ایران را در استان فارس نیز بشناسید تا در صورت امکان به آنجا نیز سفری داشته باشید.

برای مشاهده کامل مقاله تنگه تیزاب کلیک کنید

به تنگ تیزاب، از طبیعت های بکر فارس خوش آمدید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.