کویر ریگ جن کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟

موقیعیت جغرافایی کویر ریگ جن

کویر ریگ جن، نام منطقه ایی به وسعت 3800 کیلومتر مربع واقع در کویر مرکزی ایران است که حرف های بسیاری برای گفتن دارد. این منطقه ی کویری تداعی گر زیبایی، ترس و هیجان برای گردشگران است و سالانه بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب میکند.
در نگاه اول ممکن است نام این کویر بسیار عجیب به نظر برسد و ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا کویر ریگ جن، جن دارد؟!
برای آشنایی بیشتر با این کویر اسرارآمیز با تورجور همراه باشید.

وجود تپه های ماسه ایی، وزش بادهای شدید، باتلاق های نمک، فقدان منابع آبی، نبود پوشش گیاهی و وسعت زیاد این منطقه باعث شد که در گذشته هیچ کاروانی از این منطقه کویری عبور نکند.
وزش بادهای شدید باعث جا به جایی تپه ها میشود که همین امر، مسیر یابی را در کویر ریگ جن دشوار میکند. در کنار این موضوع، باتلاق های نمک، خطر بسیار بزرگی برای کاروان ها بود که منجر به مرگ میشد.

جالب است بدانید که کویر ریگ جن به مثلث برمودای ایران نیز معروف است.

کویر ریگ جن مثلث برمودای ایران
همین شرایط خاص باعث شد که محلی ها داستان های عجیبی برای این منطقه به وجود آورند که معروف ترین داستان درباره کویر ریگ جن، تسلط شیاطین و اجنه ها بر این منطقه است.

اما امروزه با داشتن امکانات مناسب کویر نوردی این منطقه مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است .با افزایش علاقه ی گردشگران به کویر ریگ جن، جاده ایی به طول 70 کیلومتر در این کویر احداث شده است که باعث شده گردشگران برخلاف گذشته، راحت تر به این منطقه ی کویری سفر کنند و یک کویرنوردی دلچسب را تجربه کنند.

دیدنی های کویر ریگ جن

دیدنی های کویر ریگ جن

در شب های پر ستاره و آرام کویر ریگ جن، هنگامی که در کنار آتش مشغول صحبت کردن هستید یا در دل تاریکی شب، آسمان پر ستاره را رصد میکنید، ممکن است صداهایی عجیب توجه شمارا جلب کند! این صداها چیزی نیست جز صدای برخورد دانه های شن با یکدیگر!

 برای ادامه کویر ریگ جن به سایت زیر بروید

https://toorjoor.com/کویر-ریگ-جن/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.